Financiën beheren van de VvE. Symfonie VvE beheer geeft u zekerheid.
78
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-78,page-child,parent-pageid-9,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive
 

Naast de administratieve verplichting is het bestuur / de VvE ook verplicht de financiën bij te houden. Elk jaar maakt het bestuur de balans en exploitatierekening op van het voorgaande jaar maken en stelt een begroting voor het lopende of komende jaar op. Niet iedereen heeft hier affiniteit mee.

Daarnaast dient het bestuur ook in de gaten te houden of alle VvE bijdragen binnenkomen en anders maatregelen nemen. Wij weten dat dit geen activiteit die besturen graag doen. Je woont immers met elkaar in het complex en dit laten uitvoeren door een extern bedrijf zorgt voor minder spanningen onderling.

Kijk ook eens op de volgende pagina’s:
>> Wie zijn wij?
>> Maatwerk
>> Professionals
>> Administratief beheer

Symfonie VvE Beheer kan dit alles uit handen nemen voor het bestuur en de VvE. Doordat wij gebruik maken van Twinq kan iedere eigenaar en bestuur alles online inzien. Standaard kunnen eigenaren alle belangrijke zaken over hun eigen woning en financiën inzien. Ook kan de kascommissie de financiën altijd raadplegen en het bestuur kan alles zien. We kunnen ook inregelen dat het bestuur controlerend is voordat er een betaling uitgaat. Ook is het mogelijk om op VvE niveau alle eigenaren of commissie meer rechten toe te kennen om meer zaken te kunnen raadplegen.

 

Een kleine greep wat er onder financieel beheer wordt verstaan:

 

Debiteurenbeheer

  • Het opvolgen van de incassoprocedure die jaarlijks in de vergadering wordt besproken;
  • Het bewaken of alle VvE bijdragen tijdig worden voldaan;
  • Herinneren, aanmanen en het nemen van rechtsmaatregelen tegen de wanbetaler;
  • Indien noodzakelijk aanwezig zijn in de rechtbank om de belangen van de VvE te beschermen.

 

Crediteurenbeheer

  • Het (digitaal) ontvangen en verwerken van facturen van de VvE;
  • Controleren op juistheid van de factuur (tenaamstelling, oorzaak, werkomschrijving, etc.);
  • Het tijdig betalen na goedkeuring van de factuur;
  • Het bewaken en opvolgen of creditnota’s of schade-uitkeringen worden ontvangen.

 

Begroting

  • Het opstellen van de (exploitatie)begroting of advisering aan bestuur inzake de begroting;
  • Bewaking of de juiste kostenverdelers worden toegepast (indien er meer verdeelsleutels zijn);

 

Jaarrekening

  • Het opstellen van de jaarrekening omvattende de balans en exploitatierekening;
  • Eventueel per kostenverdeler een aparte exploitatierekening;
  • De mogelijkheid om een andere categorie indeling te maken op verzoek van het bestuur;
  • Het zenden van de concept jaarrekening aan de kascommissie en eventueel verstrekking van meer informatie en beantwoording vragen;
  • Indien hiertoe wordt besloten het verreken van het positieve of negatieve exploitatiesaldo met de leden van de VvE (factuur zenden of uitkeren overschot).

 

Afrekening stook-, water-, gas-, of elektra

  • Het doen van opgave van de kosten over het betreffende stookseizoen aan Techem / Ista / e.a.;
  • Het controleren en inboeken van de afrekening van Techem / Ista / e.a.;

Zijn in uw complex tussenmeters geplaatst dan berekenen we het individuele verbruik en verrekenen we de kosten.